Rozvoj pomocí symboliky

od Cognitio-Scan

15.05. 2019

Každý z nás má k dispozici různé způsoby přemýšlení: obrazové přemýšlení, racionální abstraktní přemýšlení a vyšší formy přemýšlení. Je otázkou, do jaké míry v sobě máme jednotlivé způsoby rozvinuté a jak jsme schopni je používat.

Symbolika je jakožto součást obrazového přemýšlení jedním z nejsilnějších prostředků, kterým můžeme vstoupit do lidského vědomí. Díky symbolice můžeme rychleji růst do svého nejhlubšího jádra. Symboly a symbolika tvoří cestu k vyšší úrovni rozvoje. Pravá symbolika nám umožňuje vyhnout se gramatické struktuře, racionálnímu myšlení a pomáhá nám oslovit vyšší úrovně vědomí a bytí, úrovně, které vystoupí z naší logické gramatické struktury. Proto je užitečné naučit se číst její význam a znát její zákony, které nemají nic společného s gramatickou strukturou našich jazyků.

Symboly jsou v podstatě syntetického charakteru. Písmena, slova, matematické znaky, které obecně také považujeme za symboly, jsou vlastně jednodimenzionálním odvarem původní komplexity symboliky.

Součástí symboliky je i 7 hříchů, které jsou v mnohých případech transformovány do postav, předmětů či dalších součástí příběhů. Na základě rezonance těchto prvků s naším podvědomím pak vznikají prvotní semínka uvědomění, která nám umožňují růst. Vznikají výzvy, jak psát svůj vlastní příběh tím, že začneme vnášet do našeho života motivaci, pozitivní a proaktivní přístup, úspěch a nové zážitky.

Zkuste se zamyslet, co pro vás znamenají postavy a události vašeho nejoblíbenějšího příběhu či pohádky. Dokážete si uvědomit, jak vás ovlivňují na hlubší úrovni? Dostáváte tak nové impulsy k růstu a barevnějšímu životu?

Pokud chcete zjistit více, přihlaste se na nějakou z našich přednášek, která se týká této tématiky (např. Hlubší význam symboliky pohádek).

Další články

Další články

Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.